تبلیغات در سایت ما

شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 1
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید دیروز : 5
  • ورودی امروز گوگل : 3
  • ورودی گوگل دیروز : 1
  • آي پي امروز : 10
  • آي پي ديروز : 2
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 203
  • بازدید سال : 1755
  • بازدید کلی : 329091
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.118.200.86
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی
    به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی رو در این وب داشته باشین برای همکاری بیشتر می تونین به ایمیل بنده پیغام بدین
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    انجمنی برای پیشرفت و بالا بردن رنکینگ سایت و وبلاگ شما

    با عضویت در انجمن علمی کاربردی :: فروزان سیستم :: و همچنین خواندن مقالات SEO و کامپیوتر و طراحی و سایت و اینترنت می تونین یک طراح خوب و یک مدیر سایت خوب باشین با فعالیت در این سایت یا بهتر بگم تالار گفتمان می تونین اندوخته هاتون را با دوستانتون به اشتراک بگزارین و همین طور می تونین از اندوخته های دیگران نیز استفاده کنین

    این انجمن یک بخش پینگ هم داره که شما می تونین سایت و یا وبلاگتون رو به اون پینگ کنین و در نتیجه رنکینگ سایت و رتبه سایتتون رو به طور فوق العاده ای بالا ببرین برای این کار می تونین از آموزشهاش هم استفاده کنین در کل این انجمن برای شما وب مسترها و ... ساخته شده و هیچ گونه هزینه ای هم از کسی دریافت نمی کنه فقط احترام به قوانین رو از کاربراش می خواد که چیز زیادی هم نیست همون قوانینی است که باید توی زندگی معولی هم رعایت کرد مثل احترام به دیگر اعضا و نزدن حرفهای زشت و غیر اسلامی و فحاشی و ...

    می بینین شما می تونین بدون هیچ هزینه ای در این انجمن عضو بشین وکلی مطالب جالب یاد بگیرین

    برای ورود به انجمن اینجا کلیک کنید. http://forum.fruzan.com کاری از گروه بزرگ فروزان گروپ سنتر

    موفق و پیروز باشین

    اصول تکنیک آجاکس fondations of ajax

    مسلماً خیلی از کاربرا دنبال یه همچین خود آموزهایی می گردند

    اینم خود آموز بسیار توپ اصول کار با آجاکس البته می دونم که آژاکس رو همتون می شناسین ولی اگه یه عده کمی نمی شناسن باید بگم آخر هر چی کد اسکریپت که با اون می تونین یه سایت فوق حرفه ای با گرافیکی عالی و فوق داینامیک بسازین روز به روز هم این تکنیک رو به کسترش هستش و دیگه کم کم داره جای جاوا اسکریپت رو می گیره هر چند که آجاکس هم تقریباً همون جاوا هستش

    لینک دانلود در ادامه مطلب هستش

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش هشتم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    در بخش هفتم  با نحوه  ایجاد یک صفحه مبتنی بر Ajax با تمرکز بر روی پتانسیل های سمت سرویس دهنده فریمورک     ASP. NET Ajax آشنا شدیم .  بدین منظور  یک نمونه مثال ساده را بررسی کردیم که در آن از کنترل های  UpdatePanel و  UpdateProgress به منظور نشان دادن قابلیت Ajax در صفحات ASP. NET استفاده شده بود .
    در اين بخش با نحوه ایجاد یک صفحه مبتنی بر Ajax با تمرکز بر روی پتانسیل های سمت سرویس گیرنده فریمورک  ASP. NET Ajax ، آشنا خواهیم شد .

    مقدمه
    رويکرد مبتنی بر سرویس دهنده در عین سادگی و شفافیت دارای چالش های مختص به خود با توجه به اصول اولیه تعریف شده در خصوص برنامه های مبتنی بر Ajax است .  پياده سازی نرم افزارهای مبتنی بر Ajax  زمانی که فرصت و یا بهتر بگوئیم شرایط اجرای اکثر ماژول های برنامه در مرورگر ( در مقابل سرویس دهنده ) فراهم گردد  ، نتایج بمراتب موثرتری را به دنبال خواهند داشت . 
    فراموش نکنيم یکی از مهمترین اصول برنامه های Ajax ، عرضه هوشمندانه تر برنامه ها توسط مرورگر می باشد و به همین دلیل است که نقش سرویس دهنده به ارسال داده مورد نیاز جهت بهنگام سازی بخش رابط کاربر محدود شده است . بدیهی است تفکر فوق و تحقق عملی آن در زمان طراحی و پیاده سازی اینگونه برنامه ها ، کاهش محسوس مبادله داده بين سرویس دهنده و مرورگر را به دنبال خواهد داشت .

      بخش اول

    تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

      بخش دوم   Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
     بخش سوم   بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax
     بخش چهارم برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب
     بخش پنجم بررسی معماری ASP. NET Ajax
     بخش ششم بررسی  مدل پياده سازی با محوريت سرويس گيرنده  و  مدل پياده سازی با محوريت سرويس دهنده .
     بخش هفتم ایجاد صفحات وب مبتنی بر Ajax با تاکید بر روی پتانسيل های سمت سرویس دهنده فريمورک ASP.NET Ajax

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش هفتم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    تاکنون و در طی شش مقاله با مواردی نظیر شی XMLHttpRequest ، برخی الگوهای Ajax استفاده شده در زمان پیاده سازی برنامه های وب قدرتمند با توانائی ایجاد تعامل بیشتر ، معماری  ASP.NET AJAX  و سناریوهای مختلف پیاده سازی آشنا شدیم .
    در این بخش با استناد به موارد فوق با نحوه استفاده از این فریمورک آشنا خواهیم شد و صفحات وب مبتنی بر Ajax  را با تبعیت از مدل پیاده سازی با محوریت سرویس دهنده ایجاد خواهیم کرد  .

    مدل پیاده سازی با محوریت سرویس دهنده
    همانگونه که در بخش ششم اشاره گردید ، در این مدل ، منطق برنامه و اكثر عناصر بخش رابط كاربر بر روی سرويس دهنده باقی می مانند و در ادامه ، تغییرات مورد نیاز رابط کاربر برای برنامه مرورگر ارسال می گردد ( در مقابل این که تغییرات از طریق اجرای اسکریپت های سمت سرویس گیرنده ایجاد شوند) .
    برای آشنائی عملی با مدل فوق ، در ادامه یک نمونه مثال ساده و در عین حال کاربردی را با یکدیگر دنبال می نمائیم .

     بخش اول

    تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

     بخش دوم   Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
    بخش سوم   بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax
    بخش چهارم برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب
    بخش پنجم بررسی معماری ASP. NET Ajax
    بخش ششم بررسی  مدل پياده سازی با محوريت سرويس گيرنده  و
    مدل پياده سازی با محوريت سرويس دهنده .

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش ششم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    در بخش پنجم ضمن اشاره به ضرورت استفاده از يك فريمورك در برنامه های وب مبتنی بر Ajax ، با عناصر موجود در سمت سرويس دهنده و سرويس گيرنده  فريمورك ASP.NET AJAX آشنا شديم . در این بخش با نحوه تعامل اين عناصر در جهت تامين خواسته پياده كنندگان برنامه های وب آشنا خواهيم شد . بدين منظور به بررسی دو سناريوی مختلف خواهيم پرداخت : مدل پياده سازی با محوريت سرويس گيرنده  و مدل پياده سازی با محوريت سرويس دهنده .
    طراحی انعطاف پذیر معماری ASP. NET Ajax ، دو رویکرد و یا مدل پیاده سازی مختلف را ارائه می نماید . به اولین سناریو که در سمت سرویس گیرنده پیاده سازی می گردد ، "مدل پیاده سازی با محوریت سرویس گیرنده" و به دومين رويكرد که مبتنی بر سرويس دهنده است ، "مدل پياده سازی با محوريت سرويس دهنده " گفته می شود .
    قبل از هر چيز لازم است با نحوه عملکرد هر یک از مدل های فوق بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم از هر یک در زمان مناسب استفاده کنیم .

    مدل پياده سازی با محوريت سرويس گيرنده
    در این مدل ، لايه Presentation متاثر از اسكريپت های سمت سرويس گيرنده با بکارگیری DHTML و جاوا اسکریپت است. این بدان معنی است که یک برنامه با هوشمندی و تعامل بیشتر  ،  از طریق سرویس دهنده برای سرویس گیرنده ارسال می گردد ( در زمان استقرار صفحه در حافظه برای مرتبه اول ) . پس از آن ، تعامل بین برنامه مرورگر و سرویس دهنده محدود به بازیابی داده مورد نیاز جهت بهنگام سازی صفحه است . در این مدل کاربران با برنامه تعامل زیادی خواهند داشت ( برنامه ای که در سمت سرویس گیرنده و در مرورگر کاربر اجراء شده است ) .
    شکل 1 ، مدل پیاده سازی با محوریت سرویس گیرنده را نشان می دهد .

    مدل پیاده سازی با محوریت سرویس گیرنده
    شکل 1 : مدل پیاده سازی با محوریت سرویس گیرنده

     بخش اول

    تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

     بخش دوم   Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
    بخش سوم   بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax
    بخش چهارم برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب
    بخش پنجم بررسی معماری ASP. NET Ajax

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش پنجم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    پس از آشنائی با  اصول اوليه Ajax در طی چهار مقاله ، پياده كنندگانی كه علاقه مند به استفاده از اين فناوری در برنامه های وب می باشند اين پرسش را مطرح می نمايند كه آيا برای استفاده از پتانسيل های Ajax می بايست از يك فريمورك و يا toolkit خاص استفاده كرد ؟ در ادامه ضمن پاسخ به اين سوال ، به بررسی معماری ASP.NET Ajax خواهيم پرداخت .

    چرا به يك فريمورك Ajax نياز داريم ؟
    بدون بهره گيری از پتانسيل های يك toolkit و يا يك فريمورك ، پياد ه سازی برنامه های مبتنی بر Ajax كار ساده ای نخواهد بود و  پياده كنندگان با مسائل متعددی مواجه خواهند شد :

     بخش اول

      تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

     بخش دوم     Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
     بخش سوم     بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax
     بخش چهارم برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش چهارم )

    آنچه تاكنون گفته شده است :

    بخش اول

      تاثير متقابل وب و نرم افزار بر يكديگر

     بخش دوم   Ajax و فناوری های مرتبط با آن    
     بخش سوم   بررسی نمونه برنامه های مبتنی بر Ajax

    در اين بخش قرار بود كه در رابطه با فريمورك های مختلف ارائه شده  جهت بكارگيری فناوری Ajax  آشنا شويم . ولی به دليل درخواست تعداد زيادی از خوانندگان مبنی بر آشنائی بيشتر با معماری Ajax ، برنامه نويسی غيرهمزمان در برنامه های وب و شی XMLHttpRequest  ، اين بخش را به بررسی موارد فوق اختصاص داديم تا علاقه مندان بتوانند قبل از پرداختن به اصل موضوع با برخی مفاهيم كليدی و مهم بيشتر آشنا شوند .


    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش سوم )

     Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش سوم )

    در بخش اول  ضمن بررسی تاثير متقابل وب بر نرم افزار ، مروری داشتيم به وب ايستا و وب پويا و اين كه برای انجام پردازش های مورد نياز در برنامه های وب می توان از امكانات و فناوری های متعددی در سمت سرويس گيرنده و سرويس دهنده استفاده كرد . هدف از بيان مطالب فوق ، پاسخ به اين سوال بود كه چرا به وجود يك فناوری ديگر نظير Ajax نياز است ( گرچه  Ajax يك فناوری نيست و مجموعه ای از فناوری ها را شامل می شود ) .
    در بخش دوم با Ajax و فناوری های مرتبط با آشنا شديم . در اين بخش به بررسی نمونه برنامه هائی خواهيم پرداخت كه در آنها از فناوری Ajax استفاده می گردد . 

    Google Suggest

    اجازه دهيد كار خود را با نمونه ای آغاز نمائيم كه برای شما كاملا" آشنا است . در زمان استفاده از اينترنت هر يك از ما بدفعات از موتورهای جستجو  جهت يافتن اطلاعات مورد نياز حود استفاده می كنيم . Google يكی از محبوبترين و قدرتمندترين موتورهای جستجو  در اينترنت است . پس از تايپ كليد واژه مورد نظر و فشردن كليد  Google Search ، كليد واژه مورد نظر برای سرويس دهنده ارسال می گردد . در ادامه ،‌ با توجه به ايجاد زيرساخت اطلاعاتی لازم در سمت سرويس دهنده ، نتايج استخراج و برای شما ارسال می گردد .
     Google Suggest ، يكی از اولين نمونه برنامه هائی است كه در آن از Ajax استفاده شده است .برنامه فوق دارای اينترفيسی مشابه صفحه اصلی گوگل است ( يك text box جهت تايپ كليد واژه مورد نظر به همراه يك button جهت جستجو ) . همه چيز مشابه صفحه اصلی و قديمی گوگل است تا زمانی كه شروع به تايپ متن مورد نظر خود در text box نكرده ايد . به موازات تايپ متن در محل مربوطه ، گوگل پيشنهادات و يا اطلاعاتی را از سرويس دهنده دريافت و به شما ارائه می نمايد ( يك ليست از واژه ها به همراه  تعداد نتايج مربوط به هر يك ) .
    به عنوان نمونه فرض كنيد عبارت srco.ir را در بخش مربوطه تاپپ نمائيم ، به موازات تايپ هر يك از حروف ، گوگل پيشنهادات خود را ارائه می نمايد . نحوه عملكرد Google Suggest  در شكل 1 نشان داده شده است .

      عملكرد برنامه Google Suggest
    شكل 1 : عملكرد برنامه Google Suggest  

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش دوم )

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش دوم )

    در بخش اول  ضمن بررسی تاثير متقابل وب بر نرم افزار ، مروری داشتيم به وب ايستا و وب پويا و اين كه برای انجام پردازش های مورد نياز در برنامه های وب می توان از امكانات و فناوری های متعددی در سمت سرويس گيرنده و سرويس دهنده استفاده كرد . هدف از بيان مطالب فوق ، پاسخ به اين سوال بود كه چرا به وجود يك فناوری ديگر نظير Ajax نياز است ( گرچه  Ajax يك فناوری نيست و مجموعه ای از فناوری ها را شامل می شود ) .
    با اين كه ايده فناورهائی نظير Ajax  در گذشته نيز وجود داشته است و پياده كنندگان برنامه های وب در زمان خود با بكارگيری برخی فناوری ها و ترفندها  توانسته بودند مشكل خود را تا حدود زيادی برطرف نمايند ولی گذشت زمان و  گسترش باور نكردنی اينترنت ، باعث شد تا استفاده از بستر فوق برای ارائه سرويس های online  در دستور كار اكثر سازمان ها و شركت ها در اقصی نقاط جهان قرار بگيريد . همين موضوع باعث شد كه دگر باره جامعه بزرگ طراحان و پياده كنندگان برنامه های وب اين نياز را احساس كنند كه به يك راه حل جامع و سيستماتيك برای برخورد با مسائل خود ( خصوصا" تعامل با كاربر ) در دنيای نوين برنامه نويسی وب نياز دارند . دنيائی كه در آن دقت و سرعت در ارائه خدمات online با بكارگيری كمترين منابع و توليد بيشترين بهره وری ، رمز ماندگاری يك سازمان در مدار رقابت و پيشرفت است . همين امر باعث شد كه شركت های بزرگ توليد كننده نرم افزار و خدمات online نيز دست به كار شوند و چيزی را خلق كنند كه ما امروزه از آن با نام Ajax ياد می كنيم .

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش اول )

    Ajax : تحولی بزرگ در عرصه وب ( بخش اول )

    اينترنت و مهمترين سرويس آن وب علاوه بر اين كه حيات بشری را در هزاره سوم دستخوش تحولات فراوانی كرده است ، توانسته است منشاء تحولات گسترده ای در ساير حوزه های فناوری گردد . در واقع ، تحول در زندگی بشريت  مديون پيشرفت در ساير حوزه های فناوری‌ است . يكی از اين حوزه ها ، صنعت نرم افزار است .
    برای آشنائی با اين تحول بد نيست مروری سريع داشته باشيم به گذشته وب و نرم افزار تا از اين رهگذر بتوانيم ضرورت ايجاد فناورهای جديدی نظير Ajax ( برگرفته شده از Asynchronous JavaScript And XML ) را بهتر درك كنيم .

    مروری بر وب ، نرم افزار و تاثير متقابل آنها بر يكديگر
    موجودات جديدی كه ما امروزه آنها را با نام برنامه های وب می شناسيم ، ماحصل تاثير وب بر نرم افزار و رشد رو به فزاينده استفاده از اينترنت در متن زندگی ، ماحصل تاثير نرم افزار بر وب است . اجازه دهيد ببينيم موضوع از كجا و با چه مختصاتی شروع گرديد و هم اينك در چه وضعيتی به سر می بريم .

    ليست صفحات

    تعداد صفحات : 2
    صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک 

       ابتدا ما را با عنوان

      هاستینگ رایگان

      و آدرس

       http://www.iran2.net

      لینک نمایید سپس مشخصات

       لینک خود را در زیر نوشته

       . در صورت وجود لینک ما

      در سایت شما لینکتان

      به طور خودکار در سایت ما

      قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    Moohammad - سلام دوست گلم خوبی؟

    وبلاگت خیلی خوبه. به منم سر بزن خوشحال میشم نظر بدی

    تبادل لینک هم تو سایتم هست



    - 1393/9/15
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به شبکه و آنتی ویروس و نرم افزار و زبانهای برنامه نویسی امتیاز دهید